31.12.13

Kooste 2013

Saatte heti toisen postauksen tänään! Nyt oon flunssassa ja vuoden vaihdetta "juhlin" kotona äitin luona. Herkuttelua,raketteja ja itse ilkimys2 nyt ainakin.:--D

Ajattelin tehdä tällaisen pienen koosteen vuodesta 2013. Kokonaisuudessaan vuos on ollut aika raskas,mutta löytyy niiitä ihaniakin asioita!
Blogin aloitin 17.1 eli laittakaa alas jos haluatte jotain erikoista! Jos ehdotuksia ei tule niin en varmaankaan tee mitään erikoista,en tiiä vielä. Nyt kun vilkaisen nuita tietoja niin 8226 katselua, 157 julkaistua postausta,7 luonnosta ja 276 kommenttia ja 49 lukijaa. Eipaha! En kyllä ikinä uskonut saavani yli kymmentä lukijaa,kiitti kaikille!:--)



Tammikuun 17. päivä aloitin bloggaamisen ja ei hitto kun tuo tekstin on takkuilevaa ja väkisin väännetyn oloista eli kehitystä mielestäni on ollut,tai no katso itse! (klik) Pääasiassa tammikuun postaukset on olleet haasteita,tylsää luettavaa kun nyt kahtoo..:-D 
-12 julkaistua postausta.



Helmikuun postaukset oli tammikuun tapaan vaan musiikki haasteita toki jotain pientä kouluun liittyvää löytyi. Silloin mulla oli ajankohtaisena jatko-opiskelu. Katkelmia parista postauksesta:
"Me jotka aiotaan hakea tänne lukioon saatiin opon tunnilla ainevalintakortit... En ensinnäkää tajunnu siitä paskan vertaa.:'o Ja nyt kun tajuan miten sitä täytetään,en tiedä mitä syventäviä ja soveltavia kursseja kannattas ottaa. Opo anto ohjeen,että kannattaa miettiä mistä aineista olis hyötyä siihen alalle jota menee lukion jälkeen opiskelemaan. Että sen mukaan valihtee. Okei,mut jos ei tiedä mitä haluu lukion jälkee opiskella?! Hjoo en saanu valittua ku ruotsin ja enkun kertaus kurssit ja jtn ilmasutaidon ja kuviksen kursseja. Hiihtoloman jälkeen sitte opolle selvittelee nuita valintoja!:)"

"Nähtii harry potteristä yks hahmo,rahanvaihtonainen ja karvahattumies."

-22 julkaistua postausta.




Huomaan teksteistä,että olin silloin tosi väsynyt,mutta toisista taas huomaa että oon ollut onnellinen. Kaverit on ollu paljon mielessä ja hassua huomata miten oon muuttunut!:--) Taas katkelmia:



"Mun ystävät on mulle hirrrrrrrrrveen tärkeitä.:>
Tuommosia ihania,huolehtivaisia,mukavia,huumorintajusia,hauskoja ja
kaikinpuolin mahtavia persoonia!
Niille voi puhua kaikesta iloista ja suruista.:)
Ja jos mulla on tooosi huono päivä,niin hirveesti piristää jos
joku nuista laittaa viestiä.:3"

"Nooh tää viikko on ollu yhtä väsymystä.
En oikeen erota,että onko tää väsymys "henkistä" vai fyysistä.
Ehkä molempia,en tiedä. Jotenki vaa tää ysiluokka on alkanu
ressaamaan. No en lue kokeisiin yhtään sen enempää
ku aiemminkaan,mutta oon alkanu miettiä päättötodistusta...
Se tulee olee huonompi,kuin oon laittanu tavotteeks.
Ja kokeisiin ei jaksa panostaa. Ei vaan jaksa.
Aina kun avaa kirjan,lukee pari lausetta ja tulee semmone
"itkupotkuraivari" -olo ja kirja lentää ikkunasta pihalle.
Ja nyt mietin sitten,että jaksanko sitten lukiossakaan. Se jää nähtäväks."


-9 julkaistua postausta.



Huhtikuussa ei ollu oikein mittää ihmeellistä. Huomaa vaan,että miten paljon enemmän musiikkia oli mun elämässä tuolloin kuin nyt. Damn hajonneet kuulokkeet.

"Inhoan kevättä! Hyi on kylmää ja märkää.D: Ja en ymmärrä sitä kun jotkut sanoo, että kevät tuoksuu hyvälle. Minä en haista muutakun, pahan hajuisen kuran(mudan, mullan, maan?) ja koirankakan...:DD JA MUN SUKAT ON MÄRÄT!:C Mutta nyt kun aloin miettiä hyviä asioita(välillä ihan tervettä:)), niiiin niihin vois laskea mukaan sen, kun on valosampaa, joten on paljon energisempi olo(ainaki useemmin). "

"Tosiaan eilen mulla oli vähän aikaa dogsitter-kurssia,jouduin sieltä lähtemään aiemmin,kun lähettii isosporukalla(+jisot!) Haapajärvelle Valoa yössä-tapahtumaan. Siellä esiintyi Idän ihmeet. Tykkäsin ihan hirveesti!:3"

-8 julkaistua postausta



Toukokuussa muistelin kesän (2012) Suomipop festareita ja kuulin PMMP:n lopettamisesta.. Päätin sitten äkkiä kysästä Elinaa että lähtiskö se munkaa ens kesänä (2013) kattoo tuonne samaisille festareille PMMP:tä siitä se sitte lähti. Ressaamista lopputöistä ja sairastuin vesirokkoon,jonka takia en päässyt luokkaretkelle... 12. päivä aloitin myös kuvablogia pitämään,joka ei kauaa kestänyt.:--D

"Eilen tajusin helkkarin kauheen jutun:o okei,ei ehkä teistä niinkään, mut kuvitteleppa jos oot kuunnellu about 5-8 vuotta jotain helkkarin hyvää bändiä ja et oo nähny sitä livenä kertaakaan ja sit kuulet et se bändi lopettaa toistaiseks tämän vuoden lopussa. Niin kyll siinä paniikki syntys. Ainakin mulla synty ku kuulin,että PMMP aikoo lopettaa toistaiseks.:'c
Noh oli pakko äkkiä kysästä Eepeeltä lähtiskö se munkaa kahtoo PMMP:tä (jos saadaan vanhemmilta suostumukset...) Suomipop-festareille. Sekin innostu asiasta ja äitikään ei tyrmännyt ideaa joten jes!:)))"


-15 julkaistua postausta.



Kesäkuussa aloitin pitämään omaa kesäyritystä siskoni kanssa. Kahvilaa torilla,ei ollu mun juttu. Kävin myös Särkänniemessä ja juhannusta juhlin kotona äidin luona.:)

"Tänään oli viimeinen työpäivä päivä Pink Café-kahvilassa. JES! No olihan se ihan kiva kokemus pyörittää omaa 4H-yritystä,mutta ei oo tuo myynti työ ihan mun juttu.Mutta ens viikolla toista kesätyötä vähän: pitäs hautuumaalla käydä kukkia kastelemassa ja nyppimässä. Se on semmosta lepposta työtä,jossa voi yksin omassa rauhassa tehä..:)"

"Eilen menin yheksään töihin ja pääsin juhannuksen viettoon kahentoista aikaan. Oon siis koko juhannuksen kotona porukoittenkaa. Eka käytiin kalastamas. Okei mää en kyll ekaks kalastanu,nautin vaa auringosta ja hyvästä kesä säästä. Mut sit oli pakko kokeilla.
Tuli sellane nostalginen olo kun penskana aina mökillä ei mittää muuta tehty ku ongittiin itsetehdyillä puisilla mato ongilla ja vietiin isotädin kissalle päivän lopuksi saalis.:)
Nojoo mutta niin kalastaminen on suht jees niin kauaa ku saa kaloja...:D:D:D:D:D:D"

-9 julkaistua postausta.


Heinäkuussa kävin suomipop festareilla yhtenä päivänä Elinan kanssa. Näin uuden tuttavuuden Jätkäjätkät,jo toisen kerran Elokuun,legendaarisen J.Karjalaisen, hurmaavan Tuure Kilpeläisen ja Kaihon karavaanin, toisen kerran myös hassunhauskan Yön ja iki-ihanan PMMP:n JA tietysti Aamulypsyn. Heinäkuun lopussa oli suuntana ensimmäinen rippileiri isosena. Remontoin myös huonettani.(sekään ei ole vieläkään valmis..:DD)

"Lähettiin perjantaina Elinan kanssa täältä putaalta noin klo 9:45 ja jyväskylässä oltiin joskus puol kahentoista jälkeen. Käytiin syömässä ja vähä kierreltii lähistöllä. Anttilasta tarttu mukaan pari kynslakkaa...:D:D Sit mentii lutankon aukiolle oottaa et portit aukeis Suomipop-festareille. Sit päästiin sisään ja yks ainut valitus niistä festareista... Alaikäsille oli varattu naurettavan surkea paikka lavan vierestä,juopoille (sori,täys ikäsille)oli varattu melkee koko lavan edusta. fuck. No mutta päästiin me silti aika eteen." 


"Oon tässä just pitämässä taukoa remontoinnista. Eli oon siis remppaamassa mun huonetta(lainaten Jasmiinaa:"Panen huonetta uuteen uskoon" hehe) Oon vieläki siinä vaiheessa,että revin tapetteja irti,mut luultavasti saan tän illan aikana irrotettua ne ja alan ehkä hiomaankin. Klamydia ja Kotiteollisuuden taistalla soidessa menen nyt jatkamaan!:)
Ps:Kiitos! Jo 24 lukijaa:o wou,hurjaa."

-13 julkaistua postausta.



 Elokuussa ei ollut mitään,muuta ihmeellistä kuin mun serkku meni naimisiin ja olin kuvaamassa siellä.:) Yritinhän mää blogiinkin tehä videoo,mutta kone ja kamera ei oikee toimu yks yhteen. ehkä joskus,ehkä joskus...Ainii ja alotinhan mää koulun Pihtiputaan lukiossa!

-22 julkaistua postausta


Syyskuussa sain pikku veljen! Koulu oli lähtenyt käyntiin hyvin vaikkakin meinasin jo kyllästyä lukiolaisen elämään. Löysin vitosapilan ja siitä noin kaksiviikkoa niin voitin kahdessa arvonnassa,vaikka ennen sitä en oo voittanu kuin niissa jossa joka arpa voittaa. Taikauskoa? Tekstini alkoi enemmän näyttämään minunlaisiltani,uskalsin lisäillä omia mielipiteitä ja ajatuksia enemmän. Aloitin myös pitämään kynsiblogia,joka on vieläkin pystyssä.(klik)


"How I Met Your Mother -sarjaa.
Mielenkiintoisia keskusteluja.
JISO koulutusta.
Kokkikerhon ohjausta.
Vesisadetta.
Kylmää.
Pimeää.
Väsymystä.
Kasvien kuihtumista.
Koulun vauhtiin pääsemistä.
Stressiä.
Yksinäisyyttä.
Valvottuja öitä.
Pitkään nukkumista viikonloppuisin.
Näistä on mun syksy tehty"

"Eli perjantaina mulla oli psykologian koe. Se meni ihan hyvin,luulisin. Mulla ois ollu jatkista isostelun merkeissä,mutta pikkuveljellä oli lauantaina kastajaiset,joten en sitte menny jatkikselle. Mun oli tarkotus lukea viikonloppu ruotsia ja etenkin englantia... Mutta aina kun avasin enkun kirjan tuli turhautumisen tunne. En vaan osaa,enkä opi. Ehkäs siks en opikkaan,koska ajattelen nuin. Jooentiijä.
Lauantai menikin siis pikkuveljen kastajaisissa. Pikkujätkä sai nimen Esa Matias.:)
Sunnuntaina lähin sitte isän luo Elikselle pitkästä aikaa. Iltamenikin sitten kemiaa lukiessa. Tuo kemia kirja on varmaan kirjotettu hepreaks. En tajua tai ymmärrä yhtään! Okei ainoot jotka osaan on ne laskut(koska kaavat on suoraan MAOL:issa)." 

-8 julkaistua postausta


Lokakuussa intoni tähän blogiin lopahti. Meinasin jo poistaa koko blogin! Yritin myös linkitä blogisi -postausta mut hitot mä mitään saanu aikaan... Päätin pitää tauon 22.päivä.

"Tosiaan mulla ei oo nyt yhtään motivaatiota kirjottaa tai ees jatkaa tätä blogia... Voisin jopa poistaa tän blogin,koska ei tätä moni varmaankaa oikeesti lue. Mutta tein päätöksen ja pidän ainakin kuukauden tauon ellei sen jälkeen palaudu motivaatio ja halu jatkaa nii poistan koko moskan."



12. päivä marraskuuta palasin postailemaa. Marraskuu oli mulle aika hankala kuukausi. Tajusin asioita ja niistä selvittiin/selvitään. 
""Sä olet lehti ruokalassa,
resuiseksi selattu.
Pukuhuoneen korttipakka,
ihan loppuun pelattu."
Tuomari Nurmio-kurjuuden kuningas"

"En oikeen tiijä mista kirjoittas ja kuviakaan mulla ei ole.:c No jospa se tästä! Laittakaa ehdotuksia joulukalenterin luukkuihin!:)
Miten teillä menee? :)"
-6 julkaistua postausta


Joulukuussa tein joulukalenterin. Sain kaikki tehtyä ja huhuh! Joulukuussa ei oikeen mittään ihmeellistä tapahtunut,muistaakseni.:)
-26 julkaistua postausta

Ootteko te tehneet tällaisen koosteen? Jos ootte niin linkittäkääpäs tuohon alas!:--)

Hyvää ja parempaa vuotta 2014!
Kiitos niille,jotka ovat jaksaneet kommentoida ja liittyä lukijaksi! Teidän takianne blogi on vielä pystyssä!;--)

1 kommentti:

Kommentit ovat tervetulleita, mutta muista hyvät käytöstavat! Julkaisen vain asialliset. Kiitos!:)