5.5.15

Kuulumisia.

Moikka!
Tulin tänään vähän kertoilemaan mun kuulumisia. Oon aika vähän kertoillut mun elämästäni nykyään blogissa, koska en koe sitä tarpeelliseks.
Niinkuin joskus hieman vihjaisin,että mulla tulee olemaan aikaa paaaljon enemmän blogia varten, se johtu siitä että erosin lukiosta tammikuun viimeinen päivä, koska halusin hakea yhteishaussa ammattikouluun ja näin sain enemmän pisteitä.
Bloginkin puolella kerroin silloin ysiluokalla,että menin oman paikkakunnan lukioon vaan siksi koska en osannut päättää mitä haluun opiskella sekä olin niin arka ja epävarma,että en vaan yksinkertaisesti uskaltanut lähteä vielä omilleni.
Nyt olen saanut paljon enemmän varmuutta itseäni ja unelma ammattiani kohtaan. Ja olen 1 1/2 vuodessa kasvanut henkisesti paljon ja olen mielestäni saanut rohkeutta ja itsenäistyminen tuntuu tässä vaiheessa luontevalta.

Mulle tuli muutama viikko sitten kutsu pääsy- ja soveltuvuuskokeisiin nivalaan ja ne oli eilen. Meidän piti tehdä pieni portfolio itsestämme ja viedä se ja viimeisin todistus koetilanteeseen.
Menin isän kyydillä sinne ja ei eksytty ja mää en eksyny siellä oppilaitoksen sisälläkään,jes hyvä minä!:D Kun pääsin sinne oikeeseen paikkaan siellä oli toinenkin haastateltava,joka oli kans saman ikäinen kun minä eli -97 syntynyt. Ja se yllätti mut ihan täysin,oli jotenki tosi helpottavaa tavata joku joka ei ole kans suoraan peruskoulusta hakeva. Juteltiin siinä sit kaikkee ennen haastattelua ja oli tosi mukavaa, mun jännitys meni sen keskustelun ansiosta ohi!:) En tiennyt yhtään mitä odottaa siltä kokeelta. Jonkun ajan päästä siihen tuli opo ja kosmetologi opettaja hakemaan meidät siitä aulasta ja selvisi,että meitä on kolme haastateltavaa yhtäaikaa siinä tilanteessa. Mentiin sitten sinne huoneeseen ja kolmaskin tuli sitten sinne ja aluksi meidän piti esitellä itsemme portfoliota apuna käyttäen ja ne meni hyvin! Pystyin yllättävän hyvin kertomaan itsestäni ja en jäätynyt kertaakaan. Ja sitten meiltä kysyttiin ihan perus kysymyksiä "Miksi hait alalle? Mikä on hyvän kosmetologin tärkein piirre? Oliko hakutoiveiden järjestyksellä syytä?" Koko haastattelu kesti noin puolisen tuntia ja aika meni ihan tosi nopeasti ja mulle jäi koko päivästä tosi positiivinen fiilis! Tilat näytti tosi hyviltä ja haastattelijat oli todella mukavia.
Nyt vain jännätään kesäkuun puoleen väliin, että pääseekö mihinkään kouluun...:)

Näistä koulujutuista en sen takia täällä aluksi puhunut, koska ajattelin että jos käy niin että en pääse kouluun niin se on hirveen noloa tulla tänne sit selittelee että epäonnistuin. Mutta nykyään ajattelen että jos en pääse kouluun niin se ei ole maailmanloppu! Tietenkin se harmittaisi tosi paljon,mutta elämään kuuluu epäonnistumiset ja kukaan ei voi niiltä välttyä. Ja jos en pääse niin ens vuonna sitten uudelleen!

Tässä mun päällimmäiset ajatukset. Onko siellä ketään joka on joutunut lykkäämään opiskelujaan "kasvun" takia? Tai onko joku kanssa hakenut tänä keväänä johonkin toisen asteen koulutukseen joko suoraan peruskoulusta tai lukiosta/amiksesta? Olisi tosi mukavaa,jos jakaisit kokemukses sillä tosi mielelläni lukisin niitä.:)
Hyvää kevättä kaikille!
(Pahoittelut jos tekstissä on paljon kirjoitusvirheitä,kirjoitin tabletilla ja yritin kyllä korjata kaikki mitkä huomasin,mutta niitä on voinut jäädä...:) )

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit ovat tervetulleita, mutta muista hyvät käytöstavat! Julkaisen vain asialliset. Kiitos!:)